Trening w domu – tych błędów nie popełniaj!

trening-w-domu

Trening w domu może być efektywny i przyjemny. Ważne jest jednak abyście nie popełniali tych kilku powszechnych błędów, które najczęściej niwelują wszelkie efekty i odbierają motywację. W tym czasie kiedy mamy pozamykane siłownie i ograniczone możliwości trening w domu stanowi bardzo istotny aspekt w dbaniu o swoją formę oraz sylwetkę i zdrowie.

Zastąp sprzęt, którego nie masz tym co masz – zamiast się rozpraszać

Większość ludzi już na starcie się rozprasza. Szukają wymówek, które sugerują, że nie są w stanie trenować z takiego czy innego powodu. Najczęściej jest to brak sprzętu. Zamiast tego pomyśl po prostu czym możesz zastąpić to czego Ci brakuje. W warunkach domowych masz możliwość wykorzystania do treningu, schodów, krzeseł, kanapy czy też drzwi. Trochę wyobraźni i chęci zajrzenia na YouTube.

Trening w domu – nie utrudniaj niepotrzebnie ćwiczeń

Bądźmy szczerzy, nie jesteś w stanie wykonać poprawnie wielu wymyślnych ćwiczeń, ponieważ nigdy wcześniej ich nie robiłeś. Po co więc teraz chcesz włączyć je do swoich treningów skoro możesz skoncentrować się na tych, które są Ci znane? Przestań szukać kolejnych wymówek i działaj z tym co masz. Wiem, że to nie jest proste. Przyzwyczailiśmy się do wygody i posiadania pełnego spektrum możliwości. Teraz kiedy są one nieco ograniczone warto przypomnieć sobie w jakich warunkach pracował Rocky.

Używaj rożnych wariantów tego samego ćwiczenia

Ile znasz rodzajów pompek? Mnóstwo prawda. Każdy wariant będzie nieco inaczej oddziaływać na nasze ciało i zmuszać mięśnie do innej pracy. Do ich pełnego rozwoju oraz przetrenowania warto zatem wykonywać w trakcie jednej sesji treningowej różne warianty poszczególnych ćwiczeń. Mowa tutaj nie tylko o pompkach, ale również o przysiadach, wykrokach czy wiosłowaniu.

Trening w domu – nie trzymaj się stricte planu

Nie trzymaj się stricte planu lecz bierz pod uwagę jak czujesz się danego dnia. Zawsze zakładamy sobie pewną liczbę serii oraz powtórzeń. Pytanie co wtedy jeśli po wykonaniu powiedzmy 4 serii po 20 przysiadów praktycznie nie czujesz zmęczenia mięśni nóg? Czy taki bodziec będzie wystarczający dla organizmu? Odpowiedź brzmi nie. Wykonuj tyle powtórzeń oraz serii na ile czujesz, że masz siłę danego dnia. W drugą stronę też to działa. Zakładasz sobie, że wykonasz 20 pompek w serii, lecz po 5 czy 10 walczysz tak mocno, że technika schodzi na odległy plan. To nie ma zatem sensu. Dużo więcej korzyści przyniesie Ci wykonanie nawet mniejszej ilość, lecz poprawnych powtórzeń każdego ćwiczenia.

Za dużo ćwiczeń cardio względem siłowych

Zbyt duża ilość cardio względem ćwiczeń siłowych w warunkach domowych sprawi, że owszem zaczniesz chudnąć i wysmuklisz sylwetkę, lecz stracisz także masę mięśniową. Uprzedzam pytania i wątpliwości, tak w warunkach domowych można robić ćwiczenia siłowe. Nawet bez żadnego sprzętu i obciążenia. Twoje ciało jest Twoim najlepszym sprzętem, rusz więc głową i pomyśl w jaki sposób możesz dodatkowo obciążyć swój organizm podczas ćwiczeń typu przysiady, pompki czy w jaki sposób trenować plecy.

Zapominasz o treningu pleców

W jaki sposób trenować plecy w domu? No właśnie o to jest pytanie, na które większość nie szuka nawet odpowiedzi. Po prostu zapominamy o trenowaniu mięśni grzbietu. Drążek nie jest drogi i na pewno znajdziesz miejsce gdzie go zamocować. Będziesz zatem mógł się podciągać. Bez niego jednak jesteś w stanie wykonać podciąganie nawet na drzwiach – tylko ich nie uszkodź. Za zniszczenia nie biorę odpowiedzialności. Możesz także wykonywać tak zwane podciąganie australijskie, czyli wiosłowanie ciężarem własnego ciała. W tym celu ułóż kij od miotły na dwóch oparciach krzeseł i gotowe. Stanowisko pracy jak się patrzy.

Trening w domu – wybierasz zły pokój do treningu

Chodzi tutaj o to, że trenujesz na przykład przy całej rodzinie. Zawsze będą Cię rozpraszać, ponieważ taka jest nasza natura. Być może wybierasz do treningu salon, czyli miejsce gdzie najczęściej gra telewizor i kojarzy Ci się z miłym spędzaniem czasu. Szybko więc siądziesz na kanapie i przestaniesz kontynuować trening. Wybierz do treningu pomieszczenie, w którym czujesz się mniej komfortowo. Takie , które pozwoli Ci odciąć się od domowego zacisza, nie wychodząc z niego.

Robienie w kółko tego samego

Robienie na każdej sesji po 50 pompek, przysiadów i powiedzmy brzuszków nie sprawi, że trening będzie efektywny. Ciało szybko przyzwyczaja się do bodźców. Co zatem idzie takie podejście przestanie być efektywne. Zmieniaj ćwiczenia, ich warianty oraz proporcje serii i powtórzeń w treningu w taki sposób aby każda sesja stanowiła swego rodzaju zaskoczenie dla organizmu.

Podsumowanie

Nie popełniaj tych kilku powszechnych błędów, a gwarantuje że Twoje treningi w domu będą bardziej efektywne. W obecnych czasach musimy sobie radzić. Nie da się zbudować super formy, ale można ją jako tako podtrzymać. Powodzenia!

1 myśl na “Trening w domu – tych błędów nie popełniaj!”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *